ב-20 השנים הקרובות יידרשו כ-200 אלף דירות עבור החרדים

    צבי טסלר 2 Comment on ב-20 השנים הקרובות יידרשו כ-200 אלף דירות עבור החרדים
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צוות מקצועי משותף למשרד הבינוי והמכון החרדי מגבש תכנית מעמיקה ומפורטת הכוללת ניתוח של כל צרכי הדיור של האוכלוסייה החרדית בישראל בראייה ארוכת טווח לפרק זמן של 20 השנים הבאות. התכנית צפויה להיכלל במסגרת תכנית הדיור הלאומית שמגבש מינהל התכנון.

    התכנית בוחנת את צרכי הדיור החרדי בהתאם לתחזיות דמוגרפיות, תוך תשומת לב לשונות הקהילתית בחברה הישראלית ולשונות במגזר החרדי עצמו. לדברי מנכ"ל המשרד, אשל ארמוני, "הציבורים השונים במדינת ישראל מתייחדים בין היתר בתרבות דיור שונה, המותאמת לצרכי אותו ציבור. לציבור החרדי ישנם צרכים ומאפיינים ייחודיים, המחייבים התייחסות ומענה במסגרת ההיערכות האסטרטגית של המדינה בתחום הדיור. לאור זאת, משרד הבינוי יוזם תכנית אב כוללת לדיור לאוכלוסייה החרדית".

    זו הפעם הראשונה בה תכנית דיור מקודמת בשיתוף פעולה עם הקהילה החרדית אשר פועלת לבניית תכנית אסטרטגית מקצועית עבור עצמה. במסגרת זו התקיימו שולחנות עגולים עם גורמים בכירים במגזר החרדי, על זרמיו השונים, כמו גם בעלי מקצוע מהתחומים הרלוונטיים. לדברי נתנאל לפידות "התכנית מגובשת בדרך ייחודית של שיתוף ציבור מלכתחילה, כך שתביא למתווה מוסכם בין גופי התכנון והאוכלוסייה עבורה מתבצע התכנון".

    התכנית מצביעה על צורך של תכנון וקידום 200 אלף יח"ד עבור המגזר החרדי בטווח של 20 שנה – פועל יוצא של הכפלת האוכלוסייה החרדית בטווח זה. על פי המחקר, ב-2014 מנתה האוכלוסייה החרדית 910,500 אזרחים, שהיוו כמעט 10% מהאוכלוסייה הכללית. התחזית הדמוגרפית של המגזר החרדי לשנת 2035 עומדת על 1,891,300 חרדים, שיהוו 17.2% מכלל אוכלוסיית ישראל.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כמובן תמונת הרקע מכינוס ההמונים של דגל התורה בערב הבחירות האחרונות עצרת שהראתה את הציבור החרדי בתפארתו איך הוא ממשומע לרבנים ובראשם מרן רבינו ראש השיבה שליט"א

    2. 1

      ליוסף, למה אתה חייב להכניס פןליטיקה או יותר נכון מחלוקת?
      מדברים פה על עובדה שקשורה לכל החרדים
      כ"כ קשה לך בלי זה?
      להזכירך, ביהמ"ק השני נחרב בעוון שנאת חינם